Land Rover Td5 Komputer pokładowy

Land Rover Td5 Komputer pokładowy

Projekt komputera pokładowego do Land Roverów z silnikiem Td5 (Discovery 2 i Defender) powstał w wyniku pasji do programowania i elektroniki połączonej z pasją do samochodów terenowych marki Land Rover.

Komputer pokładowy ma na celu pomóc w diagnozie ewentualnych problemów z silnikiem Td5. Dodatkowym atutem jest możliwość ciągłego monitoringu poszczególnych parametrów pracy silnika podczas jazdy (Co w terenie może uratować przed poważnymi awariami…).

Cała komunikacja z czujnikami odbywa się poprzez złącze diagnostyczne OBD2, co pozwala na zmniejszenie ilości przewodów do trzech (zasilania i komunikacji z ECU silnika – K-Line).

Parametrów możliwych do podglądu jest wiele – Więcej, niż oferują dwa najpopularniejsze systemy diagnostyki tych samochodów.

Zaimplementowane funkcjonalności:

  • Chwilowe spalanie.
  • Średnie Spalanie od uruchomienia pojazdu.
  • Żądanie kierowcy (Drivers Wish) – Odczyt zaprogramowanej w ECU dawki paliwa.
  • Wtrysk Idle – Ile paliwa podaje wtryskiwacz w celu utrzymania pracy.
  • Wtrysk całkowity – Ile paliwa aktualnie dostarczają nam wtryskiwacze na podstawie danych zaprogramowanych w ECU.
  • Prędkość samochodu + programowalny mnożnik prędkości w celu zwiększenia odczytu maksymalnie o 30%.
  • Temperatura paliwa.
  • Temperatura powietrza w układzie dolotowym.
  • Temperatura płynu chłodzącego.
  • Obroty silnika.
  • Napięcie zasilania ECU.
  • Parametry pracy przepływomierza (MAF).
  • Ciśnienie MAP + bezpośredni odczyt parametru bez modyfikatorów ECU.
  • Ciśnienie AAP + bezpośredni odczyt parametru bez modyfikatorów ECU.
  • Doładowanie turbiny.
  • Modulacja PWM zaworu upustowego (Wastegate).
  • Balans wtryskiwaczy.
  • Napięcia zasilania potencjometru pedału przyspieszenia.