Projekt komputera pokładowego do Land Roverów z silnikiem Td5 (Discovery 2 i Defender) powstał w wyniku pasji do programowania i elektroniki połączonej z pasją do samochodów terenowych marki Land Rover.
Komputer pokładowy ma na celu pomóc w diagnozie ewentualnych problemów z silnikiem Td5. Dodatkowym atutem jest możliwość ciągłego monitoringu poszczególnych parametrów pracy silnika podczas jazdy (Co w terenie może uratować przed poważnymi awariami…).
Cała komunikacja z czujnikami odbywa się poprzez złącze diagnostyczne OBD2, co pozwala na zmniejszenie ilości przewodów do trzech (zasilania i komunikacji z ECU silnika – K-Line).
Parametrów możliwych do podglądu jest wiele – Więcej, niż oferują dwa najpopularniejsze systemy diagnostyki tych samochodów.
Zaimplementowane funkcjonalności:
- Chwilowe spalanie.
- Średnie Spalanie od uruchomienia pojazdu.
- Żądanie kierowcy (Drivers Wish) – Odczyt zaprogramowanej w ECU dawki paliwa.
- Wtrysk Idle – Ile paliwa podaje wtryskiwacz w celu utrzymania pracy.
- Wtrysk całkowity – Ile paliwa aktualnie dostarczają nam wtryskiwacze na podstawie danych zaprogramowanych w ECU.
- Prędkość samochodu + programowalny mnożnik prędkości w celu zwiększenia odczytu maksymalnie o 30%.
- Temperatura paliwa.
- Temperatura powietrza w układzie dolotowym.
- Temperatura płynu chłodzącego.
- Obroty silnika.
- Napięcie zasilania ECU.
- Parametry pracy przepływomierza (MAF).
- Ciśnienie MAP + bezpośredni odczyt parametru bez modyfikatorów ECU.
- Ciśnienie AAP + bezpośredni odczyt parametru bez modyfikatorów ECU.
- Doładowanie turbiny.
- Modulacja PWM zaworu upustowego (Wastegate).
- Balans wtryskiwaczy.
- Napięcia zasilania potencjometru pedału przyspieszenia.